"Det som inte går att bevisa finns inte"

En ny dag fylld med äventyr...Eller inte.
Har varit hemma hela dagen(förutom i en halvtimme då jag fick för mig att gå ut en runda i det "fina" väder). Jag har sovit två gånger, gosat med världens sötaste katt och ätit. En väldigt tråkig och ensam dag med andra ord! Men det är också skönt ibland.

När kvällen kom blev det tacosintag med familjen Stenberg(kusiner) som toppades med livlig disskusion om inget mindre än religion, övernaturliga ting samt existensiella frågor. Självklart var det tydligen jag som satte igång det hela. Det var tydligen lite känsligt ämne, inte minst för mig själv.
Jag tycker det är en självklarthet att det finns övernaturliga saker och att människor lever vidare efter döden. Det är bara så, även ifall jag inte kan bevisa. Tyvärr var det bara min lilla kusin som höll med mig så vi fick hårt gå emot dom andras åsikter om vetenskapliga bevis och annat tråkigt krafs. "Det som inte går att bevisa finns inte" var kvällens mest använda utryck av mina motståndare. Men vi kom iaf till slut fram till att alla tror på olika saker(Väldigt enkel slutsats egentligen för en sådan stor disskusion).

Imorgon blir det Malmöfestivalen och årets första efterlängtade langos!
På söndag kommer min älskling hem från Grekland!


Dags för för tandborsting och nagellackning!

Kommentarer
Postat av: cassandra

ojoj sådana där familjediskussioner kan vara riktigt jobbiga för jag känner igen mej i att alltid behöva fightas för min åsikt!

men det lät som om ni avslutade det hela fredligt. :) PUSS

2008-08-16 @ 10:59:26
URL: http://cassandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0